EL DRET A DECIDIR D'UN POBLE ÉS L'EXERCICI DE LA DEMOCRÀCIA EN ESTAT PUR. A QUI FA POR AIXÒ?

diumenge, 9 de setembre del 2012

Socors!!

Abans d'ahir al vespre em va picar un bitxo (jo creia que un mosquit vulgar i corrent) ahir ho tenia més vermell i inflat i avui ho tinc ple de butllofetes i em pica molt (però jo no em rasco, eh? que em fa fàstic tocar-ho hehe).

A veure... això és el meu braç tocant al colze... és una picada de mosquit tigre o què porres és?

En cas afirmatiu, què faig? M'hi poso betadine? rebento les butllofes? les deixo tranquil·les i que s'assequin? i si no s'assequen i es rebenten soles? (puajs)... Ho he de portar tapat o destapat?... Snif

Gràcies




Ah! Perdoneu si us fan angúnia les fotos... però no us queixeu, que vosaltres només ho veieu en imatge, jo ho tinc "en mi"...

18 comentaris:

  1. Jo faria servir un antistamínic d'ús topic del tipus Celesemine. Si les bombolles es trenquen, rentar i Betadine.
    Que vaja bé.

    ResponElimina
    Respostes
    1. ...antihistamínic d'ús tòpic, volia escriure, és el que té el teclat del mòbiil sense ulleres.

      Elimina
  2. Jo no tinc ni idea de què s'hi ha de fer. Tinc la sort de no tenir mosquits tigre per aquí, o si en tinc, no em fan tanta reacció com a tu. Jo del Afterbitte no vaig passar, però actualment no m'hi poso res si em pica un mosquit.

    ResponElimina
  3. ecs!!
    Afterbite, finestil o polaramine, que porta una mica d'antibiòtic.
    Diuen que la primera vegada que pica un mosquit tigre la inflor és espectacular, xò que després ja no (xò no n'havia vist cap!)

    ResponElimina
  4. Experiència de la darrera picada:
    - Picada al costat del colze, aspecte semblant al teu, molt de mal.
    - L`After Bite que tinc sovint a casa no hi feia res i de cada cop s´inflava més.
    - Vaig anar a la farmàcia, la xicota em va dir que és un lloc molt molest i que si no es tractava amb cortisona, corria el perill que tingués un colze com un bombo i llavors més difícil de baixar.
    - Em va donar un tubet i crec que només dos dies i prou.
    Em va anar de perles!

    És tot quan et puc dir, bé no, que espero que et posis bé aviat.

    Una aferradeta!!

    ResponElimina
  5. Gràcies a tots pels vostres consells... a mi tot em fa molta reacció sóc molt desgraciada!!... dic això i em poso a riure... és que també estic una mica sonada... ai!! Vull dir que hi ha persones que tenen una picada i ja està i altres que la picada els hi provoca una mena de reacció al·lèrgica i jo, òbviament, sóc de les segones...


    JOTAPÉ, He buscat això de Celesemine i em surt que són unes pastilles, no trobo res d'us tòpic!! Ara bé, si es rebenten m'hi posaré Betadine, Ok ;-))


    XEXU, Ets un home amb sort... a mi ja m'ho deia el meu pare quan era petita, que tots els bitxos em picaven a mi "perquè sóc molt dolça" :-DDD
    Ai, Senyor!!


    RITS, El Fenistil pot estar bé... si no milloro ho aniré a preguntar a la Farmàcia... el Polarmine diu que no te'l posis si tens butllofes.
    A veure com ho tinc demà :-))
    De fet, jo no sé si ha estat un tigre, ho he buscat i pot fer aquesta reacció... Ja veurem :-)


    LLUNETA, Caram, si ho tenies com jo i amb dos dies et va marxar, crec que aniré a la farmàcia i els hi explicaré... És que, a part de la part amb butllofes i el voltant enrogit, està força inflat tot plegat i en tinc una de més petita encara més al colze...
    Gràcies pels bons desigs, guapíssima!! :-))

    ResponElimina
  6. Ni t'explico l'estiu que he passat amb les picades de mosquit tigre, i ara mateix en tinc tres donant guerra.
    Tot i que alguna s'ha complicat una mica, la majoria són (sense butllofa) més o menys com ens expliques; una zona més o menys gran, vermella, inflada i amb molta picor. Jo ja vaig amb el Fenistil a tot arreu.

    ResponElimina
  7. El millor es anar a la farmàcia, a mi em passa sovint i sense pomades específiques pel tema infeccions no em passa i cada vegada es pitjor :( que et milloris Assumpta...a mi per la picor em va be compreses d'aigua freda.

    ResponElimina
  8. Hola, LLUÏSA, guapa... Vaig pensar en tu!! Recordo un post que els hi vas dedicar a aquestes bèsties... A mi em pica bastant, però com sóc molt maniàtica no em rasco perquè em fa fàstic hahahaha i ho bufo, l'airet em calma una mica...
    Fenistil també és la recomanació de la RITS! ;-)) ja té dos vots!! hehehe


    JOTAPÉ, Demà, si no ho tinc millor, ho pregunto a la farmàcia (es quedaran parats que conegui tants productes) :-DDD


    AIGUA, Hola guapa! Això és el que em fa por, que vagi a pitjor, perquè ahir no estava així... i en tinc una altre que, de moment, és més petita, però comença a picar com una condemnada i cada vegada que la miro és una mica més gran. Aquesta tarda tenia gairebé sensació de tenir febre!!
    Demà ho pregunto :-)

    ResponElimina
  9. I avui com està la picada?... De consells no te'n puc donar per que a mi no em piquen els mosquits!!...(Dec tenir la sang amarga)
    Si no estas millor potser que vagis al metge i que t'ho miri.

    ResponElimina
  10. Té pinta de mosquit tigre! on treballo tenim tota de bestioles picadores i hi ha companyes que el hi passa com a tu ...si et decantes per un remei homeopàtic, t'aconsello apis mel·liflua 7 o 9 ch ....tres boletes cada dos o tres hores sota la llengua....ja veig que a mi l'abella i ara a tu també t'han picat.... cuida't!

    ResponElimina
  11. ah i suc de llimona també alleugereix la picor i a més és natural i desinfecta ( això si primer et courà) qui no té una llimona a casa?

    ResponElimina
  12. Com deia un profe meu "no tocallos, no meneallos". És a dir, més val no remenar (com els granets, que no s'haurien de petar). Així que res de rebentar butllofes, i procurar no rascar. Si pica, el fenistil més o menys alleuja. També netejar primer amb aigua i sabó, tinc la sensació que fa que passi abans la picor (però això és invent meu). A mi el mosquit tigre em fa unes ronxes enormes (però sense butllofes) que em piquen molt i molta estona, i no hi ha fenistil que ho aturi. És terrible! I l'olor al repel·lent, em penso que també deu repel·lir la gent, és molt dolenta!
    Que jo sàpiga, l'after bite només alleuja la picor (com el fenistil, que potser també rebaixa una mica la inflamació i poc més). Si s'obrissin butllofes, el betadine em semblaria bé per evitar sobreinfecció. Evidentment, si se't posés el colze com un bombo (no crec que t'hagi passat) et diria que anessis al CAP a que t'hi facin un cop d'ull. Segur que no caldrà, però!

    ResponElimina
  13. INFORME MÈDIC

    Pacient: Assumpta Blogaire
    Edat: Impossible de determinar
    Diagnòstic: Una picada molt bèstia.

    La pacient ha passat la nit tranquil·la. Com li fan fàstic les butllofes s'ho va tapar amb gasses per si un cas es rebentava i, quan s'ha llevat, s'ha posat molt contenta en veure que no s'havia rebentat res.

    La picada que ahir era més gran ha disminuït la seva inflamació general, tot està una mica més reduït però el vermell sembla més intens. Les butllofes estan molt bé, gràcies.

    La picada que ahir era més petita està en el seu màxim esplendor, inflada, amb la temperatura alta i molt empipadora... Però si segueix la mateixa evolució que sa germana, demà ja no estarà tan inflat.



    MONTSE, Tu no pot ser que tinguis la sang amarga, tan maca que ets... senzillament deus ser molt afortunada :-)))


    ELFRI, Oi que sí que té pinta de mosquit tigre? Doncs ja em diràs d'on ha sortit, que jo no tinc plantes ni res, ni cap hort, ni aigua embassada ni res... Aaaagh!
    Això de l'homeopatia algun dia ho he de mirar perquè estic segura que ha d'anar bé i jo sóc molt de camamilles i til·les ;-))


    Ara bé, ja sabeu que us estimo molt a tots i totes i us agraeixo molt els consells... però ha entrat la Dra. YÁIZA i ella diu "mejor no meneallo"


    YÁIZA, Moltes gràcies pel teu consell. De fet, jo també sóc bastant partidària de no fer res i deixar que les defenses facin la seva feina, que per això cobren :-DD
    Espero que tot millori i no haver d'anar al CAP, que ja saps que a mi no m'agrada massa anar al metge (hehehe em matarà!! Yáiza, perdonaaa!! hehehe)


    Petonets a tots i totes!!

    ResponElimina
  14. Assumpta, no hi entenc, no m'atreveixo a donar consell, no sóc farmaceutica, ni metge, però no t'ho toquis que t'hi faràs una catedral. Assumpta estic llegint un llibre que m'està apassionant segur que tu ja l'has llegit; "Amb Déu o sense, quaranta cartes creuades" d'en Vicenç Villatoro i d'en Francesc Torralba, boníssim!

    ResponElimina
  15. Jo no sóc ningú per sonar consells, els tigres em tenen martiritzada i sóc de les que grato. Fatal!

    ResponElimina
  16. Hehehe MARTA, no pateixis que, com em fa "mania", no m'ho toco ;-))
    La YÁIZA si que és metgessa (li queda poquíssim per acabar la carrera) i també diu que és partidària de no tocar-ho, així que us faré cas.
    Ei, doncs no l'he llegit aquest llibre, segur que m'agradaria! Miraré si el trobo!! Gràcies, guapa!! :-))


    MIREIA, donaaaa no gratis, no!! :-))
    Quan jo era petita sempre anava senyalada perquè també em gratava les picades... Aquesta tan bèstia em fa mania, així que, quan fa picor, bufo :-DD

    ResponElimina