EL DRET A DECIDIR D'UN POBLE ÉS L'EXERCICI DE LA DEMOCRÀCIA EN ESTAT PUR. A QUI FA POR AIXÒ?

dijous, 3 de novembre del 2011

Mots encreuats


HORITZONTALS

2.- Riu on va ser batejat Jesús.
4.- Era baixet, va pujar a un arbre per poder veure Jesús, quan Ell el va veure i va anar a casa seva es va convertir.
6.- El primer Sagrament.
8.- Rei d'Israel, fill de Jessé, era pastor i molt jove quan va ser ungit com a rei.
9.- Festivitat de la resurrecció de Jesús.


VERTICALS

1.- Dona d'Abraham i mare d'Isaac
2.- Ciutat on hi havia el Temple dels jueus.
3.- Ens reunim els diumenges per celebrar-la
5.- Quina era la feina de l'apostol Pere?
7.- Període de quatre setmanes en les que ens preparem pel Nadal

El passat divendres en McAbeu ens va proposar de resoldre uns mots encreuats al seu blog tot dient que eren els darrers per una temporada (deu tenir preparada alguna altre cosa, suposo), llavors jo li vaig dir que sempre havia pensat que se’n podria fer un de bíblic... tot parlant em va passar el programa que fa servir ell i he descobert una mina per jugar amb els nens de catequesi. Aquesta tarda hem fet el primer, amb resultats desiguals, n’hi ha que les encerten totes i hi ha qui s’ha perdut una mica... bé, això em serveix per saber què s’ha de repassar. I com estic contenta, doncs ara poso aquí aquest mateix exercici per si algú s’atreveix a provar-ho ;-)

7 comentaris:

  1. Va, Assumpta, de bon matí i sense utilitzar el google...

    Horitzontals
    2- Jordà
    4-
    6- Baptisme
    8- David
    9- Pasqua

    Verticals
    1- Sara
    2- Jerusalem
    3-
    5-
    7- Advent


    Mmm... algunes de les que em falten les tinc més o menys clares, però no acabo de trobar una paraula que s'hi ajusti.

    Els teus nens de la catequesi s'acabaran tornant un cracks dels fets biblícs i de la resolució d'enigmes! Quan siguis grans ja els portaràs a can Xarel-10... hehehe!

    ResponElimina
  2. Ui... em sap greu, no puc acabar de completar allò que ha deixat sense omplir la Yáiza (déu n'hi do eh nena?).

    I si confesso que vaig anar de primer de parvuls a COU a una escola religiosa encara queda pitjor no? :(

    Últimament els teus jocs Assumpta, m'estan donant lliçons d'humilitat!

    ResponElimina
  3. Com que me'l vas ensenyar ahir, avui no el torno a solucionar.
    Només entro per dir-te que me n'alegro molt d'aquesta utilitat que li has trobat als encreuats, realment trobo que és una idea magnífica per fer jugar als nens que així es diverteixen aprenent.
    Ah!, i que hagi hagut nens que les encertin totes (jo no ho vaig fer) diu molt de la teva bona feina de "professora" :-)))

    ResponElimina
  4. Ara no me'n recordo del nom del baixet que pujava en un arbre per veure Jesús, encara que la la història si que me'n recordo...

    Però els verticals que li falten a la Yáiza em penso que si que me'ls sé.

    Verticals:

    3.- Eucaristia
    5.- Pescador

    ResponElimina
  5. YÁIZA, Eeeeei, molt, molt bé!! :-))
    Et "fitxaré" pel meu grup hehehe
    Això que t'ha passat amb les altres, de saber què és però no trobar la paraula també els hi va passar a ells, un no sabia com encabir BATEIG en les caselles de BAPTISME i un altre s'estranyava que la 3 horitzontal no fos MISSA quan ell ho tenia claríssim (i, de fet, ho era, pobret, però amb una altre paraula) :-))


    PORQUET, Sí, sí, la YÁIZA ho ha fet fantàsticament :-) però no et preocupis! segur que moltes de les que ha dit ella també les sabies :-)
    I no, classes d'humilitat, no home, que jo quan faig els jocs tinc les respostes davant, les dades dels personatges misteriosos no me les se pas, les busco :-) Jo penso "Faré la PILARÍN BAYÉS" i llavors busco fotos i dades biogràfiques... Fa una setmana no tenia ni idea que era de l'abril de 1941!
    I en quant a això, fa tants anys que faig catequesi (uns quinze) que mal aniria que no ho sabés :-)
    El que saps tu de coses de la natura i que jo no en tinc ni la menor idea! ;-))


    MAC, Ostres, sí, és un descobriment fantàstic! T'ho agraeixo moltíssim! :-))
    De tant en tant en farem un i així és com no s'obliden les coses...
    Bé, n'hi va haver dos que ho van saber tot, dos en van saber vuit i els altres quatre es van quedar a la meitat... el que veurem el proper dia és si no en tenien ni idea o és que els hi faltava la paraula justa...
    Ei, que tu en vas encertar nou quan te'l vaig ensenyar, també t'he de felicitar ;-))


    CARME, Molt bé!! ;-)) Has tret una de les paraules que més els hi va costar, que és EUCARISTIA, tot i que l'haurien de saber de sobres, però no els sortia.
    El baixet és en ZAQUEU hehehe la pregunta havia de ser fàcil per ells perquè l'any passat dues catequistes d'altres grups però del mateix "nivell" que els meus (Post-Comunió / Confirmació)(*) van fer uns punts de llibre amb uns dibuixos de la història i en van regalar a tots els nens del mateix nivell, i els meus TOTS porten aquest punt al seu llibre, ho tenien al davant!! :-DD

    (*) L'edat de confirmació canvia sovint, quan jo era petita em vaig confirmar ABANS de fer la Comunió, uns mesos abans. Després ho van fer més grans... Fins fa tres o quatre anys per aquí es confirmaven entre els 15-17 normalment. Però ara del Bisbat han dit que, un cop feta la Comunió, si volen seguir, amb dos/tres cursos més, segons l'edat ja es poden confirmar. Doncs bé, un d'aquests grups és el que tinc jo, actualment tenen entre 10 -recent fets- i 12 anys -dues nenes que no van seguir immediatament després de la Comunió- i ja estem fent el segon curs. Es confirmaran d'aquí un any i mig i els més petits encara tindran 11 anys, molts en tindran 12 i les dues grans 13 i 14 recent fets.
    El que passa és que segueix existint l'altre nivell (amb nois i noies de 16 anys en endavant) en fi, que hi ha diverses opcions.
    Jo amb els "grans" no m'atreviria pas, però aquests meus tenen una edat que m'encanta!
    :-))

    ResponElimina
  6. Bé, això meu també és degut a escola religiosa, està clar!!

    Molt interessant això que expliques de la Confirmació, Assumpta. Alguna cosa em sonava que abans confirmaven nens força petits i després ja feien la Comunió. Jo em vaig confirmar a l'escola i va ser a 3r o 4t d'ESO, diria, cap allà als 14 anys. La manera que dius tu ara de que es faci suposo que serveix perquè els nens "no perdin el fil" i segueixin amb la catequesi, oi? Així no queden tan despenjats durant tots els anys d'entremig...

    ResponElimina
  7. YÁIZA, sigui com sigui, la qüestió és que ho has fet molt bé!! :-))

    Sí, clar, de fet la idea que hi ha és de mirar que els nens no "desapareguin" :-DD

    Molts fan la Comunió perquè la família vol fer la festa i ja està. Els veus el dia de la celebració i ja no els tornes a veure mai més.
    D'altres són de famílies que potser, encara que no siguin practicants, sí que són creients en major o menor mesura... aquests probablement voldrien que els fills es confirmessin, però en la majoria dels casos quan els fills tenen 15 o 16 anys ja passen de tot i no tornen.

    Llavors, si es dóna l'opció de continuar després de la Comunió doncs, com no hi ha hagut parèntesi, ells venen tan contents.

    De fet, són grups boníssims en quant a actitud, interès... perquè tots venen de bona gana, a ells els agrada seguir. És maco :-)

    Tot i així, jo tinc dues nenes que quan van fer la Comunió, després no van seguir i, passats dos cursos, en saber la família que existia aquesta opció, les van apuntar. Entre un nen de 10 anys i una nena de 12 hi ha força diferència, però de moment, ja és el segon any i es porten tots molt bé entre ells... les dues nenes més grans són més xerraires, però són molt maques, també fa gràcia que no sigui tot molt "igual" :-)

    ResponElimina