EL DRET A DECIDIR D'UN POBLE ÉS L'EXERCICI DE LA DEMOCRÀCIA EN ESTAT PUR. A QUI FA POR AIXÒ?

dimecres, 2 de maig del 2012

Cosmogonies... curioses

Copio d'aquí:

(Parla del cosmos hindú)
"En cuanto a su concepción del cosmos"... "La más conocida y quizá la más antigua, es aquella en que se consideró que Brahma, por un acto de pensamiento, dividió el huevo primigenio en dos y formó con una mitad el Cielo y con la otra la Tierra"... "En el lácteo océano nadaba una enorme tortuga, sobre cuyo caparazón se apoyaban cuatro elefantes, cada uno localizado hacia un punto cardinal. A su vez, estos animales sostenían sobre sus lomos a la Tierra, formada por un disco simétrico donde, con una pendiente primero suave y después brusca, se formaba una gran montaña central."...



És la idea que agafa Terry Pratchett pel seu "Mundodisco"



Ara bé...

algú em podria dir què és això que vaig veure dissabte per la tarda?


10 comentaris:

  1. Hehehe! Ostres Assumpta! Ha estat veure el dibuix de la "Représentation de la Terre d'après les Hindous" i pensar en el Pratchet, i mira que no he llegit cap dels seus llibres! Però mira, és una cosa que se sap, suposo que per ressenyes i tal. Bé, val a dir que això li treu mèrit a l'autor. Tothom creia que tenia molta imaginació i resulta que el tio va i còpia dels Hindús!

    ResponElimina
  2. Vaja, així que en Pratchett no s'ha inventat res al cap i a la fi... doncs quina xufa. Com diu la Yáiza, això li resta força gràcia a l'home, de la poca que ja tenir. Bé, ja sé que a tu te'n va fer, però bé, ara m'acaba de caure una mica als peus.

    I referent a la foto del final... meres imitacions, suposo. Però el que va inventar aquestes sabates també s'hagués pogut quedar casa aquell dia...

    ResponElimina
  3. YÁIZA i XEXU.- Ostres, és que jo ja sabia, des d'abans de llegir Pratchett, que la cosmogonia hindú parlava d'aquesta tortuga gegantina i els quatre elefants... De fet, doncs vaig pensar que ell ho havia adaptat per construir allí les seves històries...

    Si no recordo malament, ho vaig aprendre en algun Curs Bíblic, al Seminari de Tarragona. I també crec, que aquesta visió dels elefants i les tortugues també va passar a la Xina però, si us sóc sincera, no sé pas qui va copiar a qui (si els hindús als xinesos o viceversa)

    Sabeu què? Acabo de tenir una idea!!! Jo podria crear una sèrie de novel·les basades en la cosmogonia dels relats més antics de la Bíblia ;-))

    ResponElimina
  4. Estava buscant info sobre aquestes coses... és que m'agraden molt aquests temes :-))

    I sembla ser que la tortuga es troba també en altres cultures també com a símbol de vida o de protecció (no em feu massa cas, eh? que només estic googlejant, no dono res per segur) però és un animal que es desenvolupa bé a la terra i a l'aigua i, la seva gran closca, forta, dóna aquesta idea de protecció...
    També lenta però constant, símbol de la paciència, s'enfronta a l'abisme del temps...
    Ser perseverant en la cerca de la veritat...

    ResponElimina
  5. Doncs a veure si al final serà cert, si surt a tantes cultures. Haurem de creure en aquesta cosmologia? Ens imagines sobre una gran tortuga pacient i sàvia??

    ResponElimina
  6. T'imagines que la versió real fos la de les sabates damunt del plat? :-DDD

    De fet, posats a imaginar, em faria més gràcia tenir un Equipatge com el de Dosflores!! És brutal aquell equipatge, amb les seves cames... i sempre defensant el seu amo :-DD

    ResponElimina
  7. Assumpta, jo no sóc dona, però estic plenament convençut que des de dalt d'uns talons d'aquesta alçada el món es veu diferent.

    ResponElimina
  8. Jo crec que s'ha de veure més perillós i inestable... al menys si fos jo qui se'ls posés!! :-DDD

    ResponElimina
  9. Es torna més inestable el món... i els homes.

    ResponElimina
  10. Vols dir? Jo les trobo lletjotes... De totes formes, com a "món" (Mundoplato) potser estarien prou bé :-)

    ResponElimina