EL DRET A DECIDIR D'UN POBLE ÉS L'EXERCICI DE LA DEMOCRÀCIA EN ESTAT PUR. A QUI FA POR AIXÒ?

dimecres, 15 de setembre del 2010

Happy Birthday, Dame Agatha!

Avui, Agatha Mary Clarissa Miller celebra el seu 120è aniversari de naixement i jo ho vull recollir aquí, en aquest Petit Blog, perquè em fa il·lusió que ella també sigui present en aquest raconet. Fa temps que al Blog "gran" li vaig fer un homenatge. Per a ella va ser un dels primers posts que vaig fer des del naixement real del meu blog ;-)

No tinc cap dubte que ella és una de les culpables de la meva afició a la lectura.

Per celebrar-ho, una pàgina escrita per ella... justament, de forma clara i senzilla, els elements bàsics d’una novel•la de misteri.



La foto l’he tret d’aquest llibre que estic llegint actualment...


8 comentaris:

  1. El primer que he vist a l'obrir google ha estat un curios dibuixet dedicat a la Sra. Agatha i enseguida he pensat que estaries de celebració :)
    sis preguntes claus a la vida de tot bon observador :)
    petonets

    ResponElimina
  2. Tinc pendent llegir algun llibre seu, et vaig prometre que ho faria ja allà al blog 'gran', encara que aquest comença a ser gran també, a jutjar per les mides de lletra que gastes de vegades, ehem...

    Va, recomana-me'n un per estrenar-me, un que m'agradi segur, i el posaré al punt de mira... d'aquí a sis mesos... Digues.

    ResponElimina
  3. AIGUA.- Doncs aquest matí una amiga m'ha dit "has vist el dibuix de Google"? i jo ni saber de què em parlava!! hahaha sóc molt despistada! Després en Josep Lluís m'ha enviat un correu dient-me que a La Vanguardia digital hi havia un bon reportatge i llavors ja he sabut de què anava ;-))


    XEXU.-Ostres, em faria moltíssima il·lusió que en llegissis algun... Oi que em vas dir que a casa els teus pares hi eren tots? Doncs mira, n'hi ha dos que m'agraden molt especialment:

    - El asesinato de Roger Ackroyd.
    - Sangre en la piscina.

    Però n'hi ha un munt que estan molt, molt bé... Són el tipus de llibres dels que no et canses mai perquè són fàcils de llegir, són molt entretinguts, enginyosos, ben buscats i ideals per anar alternant amb altres lectures, per exemple quan n'acabes algun de més espès, més filosòfic ;-)

    En aquest llibre que estic llegint ara (que és un estudi de tots els quaderns en que ella anava apuntant les idees que li venien, llistes de personatges, possibles trames, etc... tot barrejat!! hehe) diu que és possible llegir una obra (novel·la, relat, o peça de teatre) de Dame Agatha cada mes durant set anys i mig ;-))

    ResponElimina
  4. Ho vaig veure ahir al matí quan vaig engegar l'ordinador perquè els senyors de Google li van dedicar una de les famoses capçaleres (suposo que vas veure la imatge).
    Vaig pensar de seguida amb tu i en dir-te'n alguna cosa però després em va marxar del cap (la culpa és d'en Pàmies que m'ha "enredat" per fer un enigma a mitges amb el seu Top Ten) ;-DD

    ResponElimina
  5. segur que ets una de les majors enteses del país en l'Agatha!

    *Sànset*

    ResponElimina
  6. MAC.- Doncs ara riuràs, perquè vaig veure la imatge i no vaig entendre res de què anava. Cap al migdia un correu d'una amiga m'avisava si havia vist la imatge de Google... i jo, res de res (no vaig pensar a passar el punter pel damunt, que llavors surt hehe) i m'ho va haver d'explicar!! ;-))
    Ai, ai, tu i en Pàmies embolicats en un projecte conjunt!!... Ja tremoloooo :-DD


    SÀNSET.- Uuuui nooo, hi ha gent que sap més que jo... o bé... mmmm... potser sí... hehehe :-))

    ResponElimina
  7. quan vaig veure la capçalera de Google vaig pensar en tu immediatament ;*)

    ResponElimina
  8. Ai, ELUR, jo sóc tan despistada que una amiga em va avisar per mail que mirés la capçalera de Google i no vaig saber associar de què anava! :-))

    ResponElimina